2014. január 22., szerda

Îți mulțumim

Sâmbătă am avut ocazia de a participa la un concert în Biserica Romano-Catolică Sfânta Barbara cu ocazia Zilei Culturii Maghiare. Au participat mai multe coruri, s-au recitat versuri de la poeții noștrii.
Una dintre ele mi-a plăcut în mod special, mai ales că a fost și cântată în versiunea lui Kodály Zoltán.

Foto: www.petrozseny.ro

Cu drag vă transmit poezia Te Deum de la Sík Sándor, în traducere liberă.

Te Deum
      de la Sík Sándor

Pe tine, Doamne, te preamăresc
și pentru toate îți mulțumumesc.

Că am avut cea de toate zilele
și nu am adunat pentru ziua de mâine,
îți mulțumesc.

Că mi s-a dat să-i înțeleg pe alții
și nu trebuia să plâng să fiu înțeles,
îți mulțumesc.

Că era plăcere să plâng cu cei ce plângeau
și nu râdeam cu toți cei ce râdeau,
îți mulțumesc.

Că mi-ai arătat tot ce e frumos
și mi-ai arătat tot ce e urât,
îți mulțumesc.

Că m-a făcut fericit tot ce e frumos
și tot ce e urât nu m-a întristat,
îți mulțumesc.

Că nu mi-a fost frică să iubesc
și îi iubeam și pe cei ce nu mă iubeau,
îți mulțumesc.

Că cei ce mă iubeau, iubeau frumos
și că nu trebuia să nu iubesc frumos,
îți mulțumesc.

Că ce nu am avut, nu doream
și nu a fost deajuns cine am fost,
îți mulțumesc.

Că și atunci puteam să fiu om
când oamenii nu voiau să fiu om,
îți mulțumesc.

Că am putut păstra credința,
și să fug drumul celor mici,
și fugind pot fugi în fața Ta,
și poate nu e nevoie să merg în oraș
și să pun ulei în lampa mea,
îți mulțumesc.

Că ieri puteam să spun: așa să fie!
și azi pot zbiera: așa să fie!
și mâine și poimâine și dupa aia
vreau să cânt: așa să fie!-
îți mulțumesc, Doamne!

îți mulțumesc.

Pentru cei curioși versurile în original le găsiți aici.

Îți mulțumesc.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése